10 Απρ 2011

1821: Τα ψέματα και οι αλήθειες (Μέρος Θ΄)

 

1821: Τα ψέματα και οι αλήθειες (Μέρος Θ΄)

Διαβάστε τι λέει το Ψήφισμα της Παγκαλαβρυτινής Ένωσης για την διαβόητη σειρά «1821» και ποια εκτίμηση τρέφουν ή όχι ορισμένοι στον δημοκρατικό διάλογο και την διασταύρωση ή επιβεβαίωση της ιστορικής αλήθειας. 
ΨΗΦΙΣΜΑ
    Η Παγκαλαβρυτινή Ένωση, συνεπικουρούμενη απ' όλα τα υπογράφοντα το παρόν Σωματεία και Φορείς (η οποία βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία για τα θέματα της ιστορικής αλήθειας και του πολιτισμού, με την Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, τον Δήμο Καλαβρύτων και με όλους τους Καλαβρυτινούς Φορείς και Συλλόγους, εσωτερικού και εξωτερικού), συναισθανόμενη την ευθύνη και το βάρος της παράδοσης που φέρει ως διεθνώς αναγνωρισμένη και βραβευμένη από την Ακαδημία Αθηνών, πιστεύοντας ταυτοχρόνως ότι εκφράζει το λαϊκό αίσθημα, νιώθει την επιτακτική ανάγκη να εκφράσει την έντονη δυσαρέσκεια και διαμαρτυρία όλων, για την τηλεοπτική εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ με τίτλο: «1821 - η γένεση ενός έθνους - κράτους», παραγωγής της εταιρείας ΑΝΕΜΟΝ, με την χορηγία της Ε.Τ.Ε και επιστημονικούς συμβούλους τον ομότιμο καθηγητή κ. Θ. Βερέμη (ΕΛΙΑΜΕΠ), τον επικ. καθηγητή κ. Ιακώβ. Μιχαηλίδη (Α.Π.Θ) και αφηγητή τον συγγραφέα κ. Π. Τατσόπουλο (ΕΚΕΒΙ), διότι τα όσα μέχρι σήμερα (17.02.2011) παρουσιαζόμενα και εξιστορούμενα σε αυτή, στερούνται αντικειμενικότητας και πλουραλισμού, ενώ όλως αντιεπιστημονικώς έχει αποκλειστεί η ιστορική αλήθεια, όπως αποδεικνύεται από πλειάδα ιστορικών πηγών και έγκριτων ιστορικών, καθώς και ερμηνείες των αρχειακών πηγών, στην προσπάθεια «αναμορφώσεως» της κοινής γνώμης και της καταρρίψεως δήθεν εθνικών «μύθων», δημιουργώντας όμως και θέτοντας στη θέση τους καινοφανείς μύθους και θέσφατα των παραγόντων τής εκπομπής.
    Επειδή, μία καθ’ όλα φαινομενικά ολοκληρωμένη, από τεχνικής απόψεως παραγωγή, μπορεί με άλλοθι την «εργαλειακή της» αρτιότητα να παραπλανήσει, οδηγώντας σε αδόκιμες καινοφανείς ατραπούς και συμπεράσματα, ενισχύοντας κάποιες απόψεις που προσπαθούν δήθεν «να ανατρέψουν τα θέσφατα και τους μύθους του 1821» και γενικώς του ελληνικού έθνους βάζοντας στη θέση τους άλλα μοντέρνα θέσφατα και δημιουργώντας νέους μύθους εν ονόματι της αντικειμενικής ιστορικής αληθείας (π.χ. «συνωστισμός στην προβλήτα της Σμύρνης»).
    Επειδή, τόσο η Παγκαλαβρυτινή Ένωση, όσο και άλλα ιστορικά Σωματεία με πλούσιο αρχειακό υλικό, αγνοήθηκαν παντελώς από τους παράγοντες της εκπομπής, εντασσόμενοι προφανώς στους «ακραίους - γραφικούς αντεπιστήμονες» και ως εκ τούτου «ακυρωμένους» συνομιλητές, παρότι τους προσφέρθηκε η αρωγή μας στα πλαίσια της αντικειμενικότητας και του πλουραλισμού, αλλά δεν το θέλησαν, μιας και απ' ότι ήδη ανεφάνη υπάρχει προειλημμένο συμπέρασμα αποδόμησης των γεγονότων και του χαρακτήρα του 1821, ειδικώς δε της Αγίας Λαύρας, των Καλαβρύτων και της ευρύτερης περιοχής τους.
    Επειδή προς αποκατάσταση της αληθείας αναφορικά με τα γεγονότα της Αγίας Λαύρας πρέπει ν' αναφέρουμε ότι:
    Η 25η Μαρτίου 1821, αν και είχε οριστεί σαν κοινή ημερομηνία της επανάστασης στον Μοριά, δεν ίσχυσε μεν σαν πραγματικό περιστατικό, αφού τα γεγονότα την πρόλαβαν και δη: «κτύπημα 14 Μαρτίου Αγρίδι Νονάκριδας, 16-17 Μαρτίου Αγία Λαύρα και κοιλάδα Κατσάνας της περιοχής Κλειτορίας, (Χελωνοσπηλιά Λυκούριας, Φροξυλιά Τουρλάδας, Γεφύρι Αμπήμπαγα Άρμπουνα), Καλάβρυτα που μετά από σκληρή μάχη είναι η πρώτη πόλη που απελευθερώθηκε στις 21 Μαρτίου 1821», όμως την 25η Μαρτίου 1821 επιδόθηκαν ψηφίσματα αυτοδιάθεσης στα προξενεία των ξένον δυνάμεων σε Πάτρα και Καλαμάτα και αυτό δημοσίευσε η εφημερίδα «le costitutiormel» τον Ιούνιο του 1821 στο Παρίσι. Το 1838 ο Όθων, με πρόταση και την σύμφωνη γνώμη των ζώντων Αγωνιστών και της Εκκλησίας, όρισε σαν «συγκεντρωτική» ημερομηνία όλων των επιμέρους γεγονότων την 25η Μαρτίου ως εθνική γιορτή (όπως εξάλλου είχαν κάνει για τις δικές τους εθνικές γιορτές οι Αμερικανοί και οι Γάλλοι με την 4η και 14η Ιουλίου αντίστοιχα). Αυτό ενέπνευσε ζωγράφους και ποιητές όπως παλαιότερα τον Πουκεβίλ. Ειδικά όμως στην Αγία Λαύρα, πραγματοποιήθηκε δοξολογία στις 17 Μαρτίου 1821 (πανηγυρίζει η Μονή στη μνήμη του Αγίου Αλεξίου), γεγονός που η εν λόγω εκπομπή σκοπίμως απέκρυψε παντελώς. Ερωτάται δε: Εάν δεν υπήρξε Αγία Λαύρα, τότε γιατί αυτή η εμμονή με το συγκεκριμένο Μοναστήρι και όχι ένα οποιοδήποτε άλλο, εάν υποθέσουμε πως η Εκκλησία ήθελε να «υποκλέψει το γέρας της έναρξης του Αγώνα»; Η απάντηση είναι: «γιατί πολύ απλά υπήρξε Αγία Λαύρα, όπως την ιστορική αυτή αλήθεια τη μαρτυρούν αποδεδειγμένα όλα τα έγγραφα του αρχείου Αγωνιστών του 1821, το πλούσιο αρχειακό υλικό, που βρίσκεται στους περισσότερους φορείς από εμάς» η προφορική παράδοση και τα δημοτικά τραγούδια».
    Με το παρόν ψήφισμα κατακρίνουμε εντόνως την μέχρι σήμερα αντιμετώπιση και στάση των παραγόντων της εκπομπής αναφορικά με την ιστορική έρευνα και αλήθεια, θεωρώντας πως δεν είναι αντικειμενική. Αντιθέτως υπάρχει ήδη προειλημμένη απόφαση, πλην όμως ανεπιτυχής, για συμπεράσματα απαξιώσεως του 1821, αλλά και των βασικών του πυλώνων, που ήταν η Αγία Λαύρα, τα Καλαβρυτοχώρια και τα Καλάβρυτα.
    ΖΗΤΑΜΕ όλοι με το ψήφισμά μας αυτό την έμπρακτη επικουρία Σας στην καταγγελία μας και την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, που αποπειράται με την παραπάνω τηλεοπτική εκπομπή του, να διαστρεβλώσει ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ.
    Οι υπογράφοντες το παρόν ψήφισμα, εκπρόσωποι των παρακάτω Σωματείων και Φορέων:
    Κωνσταντίνος Πλαπούτας, ως πρόεδρος του Πανελληνίου Ομίλου Απογόνων Αγωνιστών 1821.
    Dr. Δημήτριος Καραμπερόπουλος, ως πρόεδρος της Επιστημονικής Εταιρίας Μελέτης Φερών - Βελεστίνου - Ρήγα.
    Σωτήριος Τσενές, ως πρόεδρος της Ένωσης Καλαβρυτινών Αθηνών.
    Αθανάσιος Χρονόπουλος, ως πρόεδρος του Συλλόγου Καλαβρυτινών Πειραιώς.
    Παναγιώτης Λάππας, ως πρόεδρος του Συλλόγου Δαφναίων Αχαΐας - Αθηνών - Πειραιώς.
    Χρήστος Καμπέρος, ως πρόεδρος του Συλλόγου Κλειτορίων Αττικής «Ο Άγιος Δημήτριος».
    Dr. Γεώργιος Χρ. Σακελλαριάδης, Καθηγητής Γλωσσολογίας, ως εκπρόσωπος του Συλλόγου των εν Αθήναις Σοποτινών.
    Κωνσταντίνος Κατσιάρης, ως πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καλαβρυτινών Συλλόγων «Ο Αρχαίος Κλείτωρ».
    Δημήτριος Τράγκας, ως πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καλαβρυτινών Συλλόγων «Η Αζανιάς».
    Θεμιστοκλής Ροδάκης, ως πρόεδρος του Συλλόγου Καλαβρυτινών Νοτίου Αφρικής «Η Αγία Λαύρα» (Γιοχάνεσμπουργκ).
    Θεόδωρος Σπυρόπουλος, ως εκπρόσωπος του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ), περιφέρειας ΗΠΑ και ως εκπρόσωπος του Ιδρύματος «Φύτεψε τις ρίζες σου στην Ελλάδα» (Σικάγο - ΗΠΑ).
    Ηλίας Μαλεβίτης, ως αντιπρόεδρος του Κέντρου Παγκόσμιου Ελληνισμού (ΚΕ.Π.ΕΛΛ.) (Αθήνα).
    Βλάσιος Σταθούλιας, ως εκπρόσωπος του Ομίλου Αποκατάστασης της Ιεράς Μονής Αγ. Αθανασίου (Μετοχίου της Ι.Μ. Αγ. Λαύρας) Φιλίων Καλαβρύτων.
   Κωνσταντίνος Νικολόπουλος, ως εκπρόσωπος του Συνδέσμου Καμενιανιτών, Δροβολοβιτών, Δεσινιωτών Αροανίας «Ο Ηρακλής».
    Δημήτριος Κανελλόπουλος, ως εκπρόσωπος του ιστορικού Αρχείου Κανελλοπούλου (βραβείο Ακαδημίας Αθηνών).
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΗ ΕΝΩΣΗ
Ο πρόεδρος του Δ.Σ Γεώργιος Κοσμάς
Ο Γ.Γ. Δημήτριος Βαρβιτσιώτης (*)
(*) ΠΗΓΗ: Εφημερίδα «Η Φωνή των Καλαβρύτων», Φεβρουάριος 2011.
Πηγή : Άγγελος Σακκέτος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΣΤΟ "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ"

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.