27/08/2013
...
Το πόσο σπουδαία για την πώληση ενός προϊόντος είναι η θέση του στο ράφι, μπορεί κανείς εύκολα να το αντιληφθεί. Η συζήτηση για την καταλληλότερη θέση των ντόπιων αγροτικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχει ανάψει για τα καλά στη Βρετανία, ύστερα από πρόταση του βραβευμένου από την Εθνική Ένωση Αγροτών Βρετανίας -NFU προβατοτρόφου Γκάρεθ Γουίν Τζόουνς να αποκτήσουν τον δικό τους αποκλειστικής χρήσης... διάδρομο. Υποστηρίζει, ότι ένας διάδρομος αποκλειστικά με ντόπια προϊόντα θα τονώσει τις τοπικές οικονομίες και θα παρέχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών στους καταναλωτές.
Είναι όμως έτσι; Ο ειδικός σε θέματα αγοράς καταναλωτών δρ Γκάρεθ Τζέι Χάρβεϊ εξετάζοντας την πρόταση του Γκάρεθ Τζόουνς λέει στην εφημερίδα Daily Post ότι μπορεί η ιδέα να φαντάζει ελπιδοφόρα, ότι μπορεί ακόμη και να αυξήσει το προφίλ του προϊόντος, αλλά δύσκολα θα αυξήσει τις πωλήσεις του. Για όσους επιλέγουν να αγοράσουν ντόπια τρόφιμα, καλώς και το πράττουν αφού αυτοί είναι οι λεγόμενοι «σταθεροί» πελάτες.
Δύσκολα όμως οι καταναλωτές που κάνουν ψώνια σε καθημερινή βάση θα μπορέσουν να πεισθούν για τα ντόπια προϊόντα, αφού οι περισσότεροι πιστεύουν ότι είναι ακριβά.
Με την ίση τοποθέτηση των τοπικά παραγόμενων αγροτικών προϊόντων, οι καταναλωτές είναι σε θέση να συγκρίνουν τιμές, κάτι που είναι δύσκολο να συμβεί όταν τα ομοειδή προϊόντα είναι τοποθετημένα στον ίδιο χώρο. Το θετικό είναι ότι η ιδέα αυτή μπορεί να μειώσει το χρόνο επίσκεψης στο σούπερ μάρκετ αλλά αντίθετα, δεν μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του προϊόντος καθώς οι καταναλωτές στο τέλος θα «δουν» (και θα αγοράσουν) λιγότερα προϊόντα.
Είναι όμως έτσι; Ο ειδικός σε θέματα αγοράς καταναλωτών δρ Γκάρεθ Τζέι Χάρβεϊ εξετάζοντας την πρόταση του Γκάρεθ Τζόουνς λέει στην εφημερίδα Daily Post ότι μπορεί η ιδέα να φαντάζει ελπιδοφόρα, ότι μπορεί ακόμη και να αυξήσει το προφίλ του προϊόντος, αλλά δύσκολα θα αυξήσει τις πωλήσεις του. Για όσους επιλέγουν να αγοράσουν ντόπια τρόφιμα, καλώς και το πράττουν αφού αυτοί είναι οι λεγόμενοι «σταθεροί» πελάτες.
Δύσκολα όμως οι καταναλωτές που κάνουν ψώνια σε καθημερινή βάση θα μπορέσουν να πεισθούν για τα ντόπια προϊόντα, αφού οι περισσότεροι πιστεύουν ότι είναι ακριβά.
Με την ίση τοποθέτηση των τοπικά παραγόμενων αγροτικών προϊόντων, οι καταναλωτές είναι σε θέση να συγκρίνουν τιμές, κάτι που είναι δύσκολο να συμβεί όταν τα ομοειδή προϊόντα είναι τοποθετημένα στον ίδιο χώρο. Το θετικό είναι ότι η ιδέα αυτή μπορεί να μειώσει το χρόνο επίσκεψης στο σούπερ μάρκετ αλλά αντίθετα, δεν μπορεί να λειτουργήσει υπέρ του προϊόντος καθώς οι καταναλωτές στο τέλος θα «δουν» (και θα αγοράσουν) λιγότερα προϊόντα.
www.agronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΣΤΟ "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ"
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.