1821: Τα ψέματα και οι αλήθειες (Μέρος Ι΄)
1821: Τα ψέματα και οι αλήθειες (Μέρος Ι΄)
α) «Αναδίφηση στον Κώδικα της ιεράς μονής Αγ. Λαύρας και αναψηλάφηση αναφορικά με τα επαναστατικά γεγονότα του Μαρτίου 1821». ¨Ερευνα του Θ. Χρονόπουλου, προέδρου των εν Πειραιεί Καλαβρυτινών. β) Ψήφισμα Συλλόγου Καλαβρυτινών Πειραιώς "Η Αγία Λαύρα". Θέμα: «Τηλεοπτική εκπομπή του σταθμού ΣΚΑΪ : Η γένεση ενός έθνους/ κράτους».
Αναδίφηση στον Κώδικα της αγ. Λαύρας και αναψηλάφηση της ιστορίας.Ερευνα του Θ. Χρονόπουλου, Προέδρου των εν Πειραιεί Καλαβρυτινών.
Του Δημήτρη Σταθακόπουλου
Δρα Παντείου πανεπιστημίου/ δικηγόρου
Δρα Παντείου πανεπιστημίου/ δικηγόρου
Όπως με ενημέρωσε ο Πρόεδρος των εν Πειραιεί Καλαβρυτινών κ. Αθ. Χρονόπουλος, στα πλαίσια των δράσεών του που σχετίζονται με την ιερά μονή αγ. Λαύρας, το προσφάτως ληφθέν πιστό αντίγραφο του Λαβάρου για λογαριασμό του Συλλόγου, την παλαιότερη τοποθέτηση ανδριάντα του Π.Π.Γερμανού στον περίβολο της μονής, αλλά και σε κεντρική πλατεία του Πειραιά ( Πασαλιμάνι ) κ.ά, την 10η Μαρτίου 2011 επισκέφθηκε εκ νέου το μοναστήρι και εκεί, με την άδεια και την αρωγή του ηγουμένου και των πατέρων, του δόθηκε η ευκαιρία να αναδιφήσει τον χρονολογούμενο από την 15.12.1703 Κώδικά της, όπου με συγκίνηση διαπίστωσε τα εξής:
Στις 20.07.1894, ο τότε ηγούμενος της μονής Δαμασκηνός Αποστολίδης, καταχώρησε σε 10 χ.φ σελίδες τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στην αγ. Λαύρα τον Μάρτιο του 1821, καθώς και τους «επώνυμους» παρόντες σ' αυτά , όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται στην δοξολογία της 17/3/1821 ( αγ. Αλεξίου ), με την παρουσία του Π.Π. Γερμανού ,του Κωνστάντιου, πρώην Ανδρούσης (Καλαφάτη ),του ηγούμενου Καλλινίκου, του Αρσενίου, Ιεροθέου και Ακάκιου , καθώς και στους Ανδρέα Ζαΐμη, Σωτήριο Χαραλάμπη και Ανδρέα Λόντο, όπου « εγένετο τελετή και ευλογία των αγωνιστών στην Παναγία».Όμως ο κ. Αθ. Χρονόπουλος διέκρινε στον Κώδικα και μία δεύτερη λιγότερο γνωστή χ.φ πληροφορία, η οποία αναφέρεται και σε δεύτερη τελετή (δοξολογία), η οποία φαίνεται να έλαβε χώρα στις 22 Μαρτίου 1821 , την οποία αντέγραψε και παραθέτει ως εξής:
«Εσπέρας 22 Μαρτίου 1821 καθ'ην έφθασαν οι άρχοντες εν τη μονή της Λαύρας και όπου αφίκετο ο Χονδρογιάννης μετά των χρημάτων, ένθα ο τότε ηγούμενος Καλλίνικος, ο αρχιερεύς Κωνστάντιος, οι τρεις, Αρσένιος, Ιερόθεος και Ακάκιος , γνωρίσαντες τα καθέκαστα, εδέχθησαν ευμενώς ,μετά χαράς μεγάλης και αγαλλιάσεως τους άρχοντας και τον Αρχιεπίσκοπο Γερμανόν, εφανέρωσαν δε και προς τους άλλους πατέρας της Μονής τον μέγα σκοπόν της επαναστάσεως και οι μεν άρχοντες αυθωρεί και κατεσπευσμένως δι' απεσταλμένων ειδοποίησαν έκαστος τους φίλους των ,ότι ταχέως να σπεύσωσιν ανά χωρίον εν τη Μονή ταύτη μετά των όπλων των διότι επέκειτο επανάσταση κατά των Τούρκων κ.λ.π. και εις διάστημα δυο ημερονυκτίων συνοιθροίσθησαν περί τους 3000 άνδρας». Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα καταγραφή, η οποία μιλάει για 2 πλέον δοξολογίες ( 17 και 22 Μαρτίου 1821 ) και μάλιστα με παρόντα τον Π.Π.Γερμανό, καλό δε θα ήταν να μας επιτραπεί από την ιερά μονή η περαιτέρω αναδίφηση και φωτογράφηση των Κωδίκων της ( και του προαναφερομένου ), στα πλαίσια της αναψηλάφησης της ιστορίας και την ορθή/ σαφή λεπτομερή καταγραφή της, ειδικά τώρα που η αμφισβήτηση της αγ. Λαύρας και του ρόλου των Καλαβρυτοχωρίων από τους όψιμους εκ του μακρόθεν ερευνητές καλά κρατεί.
Στις 20.07.1894, ο τότε ηγούμενος της μονής Δαμασκηνός Αποστολίδης, καταχώρησε σε 10 χ.φ σελίδες τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στην αγ. Λαύρα τον Μάρτιο του 1821, καθώς και τους «επώνυμους» παρόντες σ' αυτά , όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται στην δοξολογία της 17/3/1821 ( αγ. Αλεξίου ), με την παρουσία του Π.Π. Γερμανού ,του Κωνστάντιου, πρώην Ανδρούσης (Καλαφάτη ),του ηγούμενου Καλλινίκου, του Αρσενίου, Ιεροθέου και Ακάκιου , καθώς και στους Ανδρέα Ζαΐμη, Σωτήριο Χαραλάμπη και Ανδρέα Λόντο, όπου « εγένετο τελετή και ευλογία των αγωνιστών στην Παναγία».Όμως ο κ. Αθ. Χρονόπουλος διέκρινε στον Κώδικα και μία δεύτερη λιγότερο γνωστή χ.φ πληροφορία, η οποία αναφέρεται και σε δεύτερη τελετή (δοξολογία), η οποία φαίνεται να έλαβε χώρα στις 22 Μαρτίου 1821 , την οποία αντέγραψε και παραθέτει ως εξής:
«Εσπέρας 22 Μαρτίου 1821 καθ'ην έφθασαν οι άρχοντες εν τη μονή της Λαύρας και όπου αφίκετο ο Χονδρογιάννης μετά των χρημάτων, ένθα ο τότε ηγούμενος Καλλίνικος, ο αρχιερεύς Κωνστάντιος, οι τρεις, Αρσένιος, Ιερόθεος και Ακάκιος , γνωρίσαντες τα καθέκαστα, εδέχθησαν ευμενώς ,μετά χαράς μεγάλης και αγαλλιάσεως τους άρχοντας και τον Αρχιεπίσκοπο Γερμανόν, εφανέρωσαν δε και προς τους άλλους πατέρας της Μονής τον μέγα σκοπόν της επαναστάσεως και οι μεν άρχοντες αυθωρεί και κατεσπευσμένως δι' απεσταλμένων ειδοποίησαν έκαστος τους φίλους των ,ότι ταχέως να σπεύσωσιν ανά χωρίον εν τη Μονή ταύτη μετά των όπλων των διότι επέκειτο επανάσταση κατά των Τούρκων κ.λ.π. και εις διάστημα δυο ημερονυκτίων συνοιθροίσθησαν περί τους 3000 άνδρας». Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα καταγραφή, η οποία μιλάει για 2 πλέον δοξολογίες ( 17 και 22 Μαρτίου 1821 ) και μάλιστα με παρόντα τον Π.Π.Γερμανό, καλό δε θα ήταν να μας επιτραπεί από την ιερά μονή η περαιτέρω αναδίφηση και φωτογράφηση των Κωδίκων της ( και του προαναφερομένου ), στα πλαίσια της αναψηλάφησης της ιστορίας και την ορθή/ σαφή λεπτομερή καταγραφή της, ειδικά τώρα που η αμφισβήτηση της αγ. Λαύρας και του ρόλου των Καλαβρυτοχωρίων από τους όψιμους εκ του μακρόθεν ερευνητές καλά κρατεί.
Την 23/2/2011 ο καθηγούμενος της Ιεράς μονής Αγίας Λαύρας Καλαβρύτων κ.Φιλάρετος παρέδωσε στον Πρόεδρον του Συλλόγου Καλαβρυτινών Πειραιώς κ. Αθανάσιον Χρονόπουλον πιστό αντίγραφον του Λαβάρου της επαναστάσεως, που παριστά την κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου και στο οποίον ο αοίδημος Ιεράρχης Παλαιών Πατρών Γερμανός όρκισε τους αγωνιστάς τον Μάρτιο του 1821 γιά τον υπέρ της πίστεως και πατρίδος αγώνα. Το αντίγραφο του Λαβάρου κατασκευάσθηκε με μέριμνα της μονής και με δαπάνες του Συλλόγου Καλαβρυτινών Πειραιώς σε εργαστήριο στην Ρωσία.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΙΝΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ «Η ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ»
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΨΗΦΙΣΜΑ
Θέμα: « Τηλεοπτική εκπομπή του σταθμού ΣΚΑΙ, : Η γένεση ενός έθνους/ κράτους»
Ο Σύλλογος Καλαβρυτινών Πειραιώς «Η ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ» συναισθανόμενος την ευθύνη και το βάρος της παράδοσης που φέρει, πιστεύοντας ταυτοχρόνως ότι εκφράζει το λαϊκό αίσθημα, νιώθει την επιτακτική ανάγκη να εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά του για την τηλεοπτική εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ με τίτλο: « 1821 - η γένεση ενός έθνους/ κράτους», διότι τα όσα μέχρι σήμερα ( 21.02.2011 ) παρουσιαζόμενα και εξιστορούμενα σε αυτή, στερούνται αντικειμενικότητας και πλουραλισμού, ενώ όλως αντιεπιστημονικώς έχουν αποκλειστεί άλλες απόψεις ιστορικών, καθώς και ερμηνείες των αρχειακών πηγών, στην προσπάθεια «αναμορφώσεως» της κοινής γνώμης και της καταρρίψεως δήθεν εθνικών «μύθων», δημιουργώντας όμως και θέτοντας στη θέση τους καινοφανείς μύθους και θέσφατα των παραγόντων της εκπομπής.
Επειδή, μία καθόλα φαινομενικά ολοκληρωμένη ,από τεχνικής απόψεως παραγωγή, μπορεί με άλλοθι την «εργαλειακή της» αρτιότητα να παραπλανήσει, οδηγώντας σε αδόκιμες καινοφανείς ατραπούς και συμπεράσματα, ενισχύοντας κάποιες απόψεις που προσπαθούν δήθεν «να ανατρέψουν τα θέσφατα και τους μύθους του 1821» και γενικώς του ελληνικού έθνους, βάζοντας στη θέση τους άλλα μοντέρνα θέσφατα και δημιουργώντας νέους μύθους εν ονόματι της αντικειμενικής ιστορικής αληθείας ( π..χ συνωστισμός στην προβλήτα της Σμύρνης ).
Επειδή, τα θέσφατα και οι μύθοι δεν ανατρέπονται είτε με άλλα νεόκοπα, είτε με αφορισμούς και προειλημμένες αποφάσεις για το που θα μας οδηγήσει η νέα έρευνα και ο αναστοχασμός, ούτε πρέπει ο αντικειμενικός κοινωνικο/ ιστορικός ερευνητής να παραπαίει σε αναχρονισμούς ( δηλ. με σημερινά δεδομένα, να κρίνει το παρελθόν ), αντιθέτως πρέπει να θέτει τον εαυτό του σε μία «μηχανή του χρόνου» και να βλέπει τα γεγονότα με την ματιά των υποκειμένων που μελετά, κάτω από τις κοινωνικές συνθήκες της εκάστοτε εποχής, άλλως πράττει ατοπήματα/ ανομήματα αθέλητα, ή ηθελημένα και εν αγνοία ή εν γνώσει του παραπλανά το κοινό στο οποίο απευθύνεται, με συνέπεια ακόμα και την αλλοίωση των διαχρονικών χαρακτηριστικών του.
Επειδή, τόσο ο Σύλλογος Καλαβρυτινών Πειραιώς «Η ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ», όσο και άλλα ιστορικά σωματεία με πλούσιο αρχειακό υλικό, αγνοήθηκαν παντελώς από τους παράγοντες της εκπομπής εντασσόμενοι προφανώς στους « ακραίους/ γραφικούς αντεπιστήμονες » και ως εκ τούτου «ακυρωμένους» συνομιλητές, παρότι τους προσφέρθηκε η αρωγή μας στα πλαίσια της αντικειμενικότητας και του πλουραλισμού, αλλά δεν το θέλησαν μιάς και απ' ότι ήδη ανεφάνη υπάρχει προειλημμένο συμπέρασμα αποδόμησης των γεγονότων και του χαρακτήρα του 1821, ειδικώς δε της αγ. Λαύρας και των Καλαβρύτων.
Επειδή προς αποκατάσταση της αληθείας αναφορικά με τα γεγονότα της αγ. Λαύρας πρέπει ν' αναφέρουμε ότι: Η 25η Μαρτίου 1821, αν και είχε οριστεί σαν κοινή ημερομηνία της επανάστασης στον Μοριά, δεν ίσχυσε μεν σαν πραγματικό περιστατικό, αφού τα γεγονότα την πρόλαβαν και δη : «άρνηση του Παλαιών Πατρών Γερμανού την 8η Μαρτίου να παρουσιαστεί στον Καϊμακάμη Τριπόλεως (πρώτη επίσημη επαναστατική πράξη), κτύπημα 14 Μαρτίου Αγρίδι, 16-17 Μαρτίου αγ. Λαύρα, γεφύρι αμπήμπαγα, φροξυλιά, χελωνοσπηλιά, Σοπωτό, Αρεόπολις , Καλάβρυτα, Καλαμάτα, Αίγιο, Πάτρα», όμως την 25η Μαρτίου 1821 επιδόθηκαν ψηφίσματα αυτοδιάθεσης στα προξενεία των ξένων δυνάμεων σε Καλαμάτα και Πάτρα συνταχθέντα στην Αγία Λαύρα την 17/3/1821 και αυτό δημοσίευσε η εφημερίδα «le costitutionnel» τον Ιούνιο του 1821 στο Παρίσι. Το 1838 ο Οθων, με πρόταση και την σύμφωνη γνώμη των ζώντων αγωνιστών και της εκκλησίας, όρισε σαν «συγκεντρωτική» ημερομηνία όλων των επιμέρους γεγονότων την 25η Μαρτίου ως εθνική γιορτή ( όπως εξάλλου είχαν κάνει για τις δικές τους εθνικές γιορτές οι αμερικανοί και οι γάλλοι με την 4η και 14η Ιουλίου αντιστοίχως ). Αυτό ενέπνευσε ζωγράφους και ποιητές για ρομαντικές ιστορίες όπως παλαιότερα τον Πούκεβιλ. Ειδικώς όμως στην αγ. Λαύρα πραγματοποιήθηκε δοξολογία την 17η Μαρτίου 1821 ( πανηγυρίζει η μονή στη μνήμη του αγ. Αλεξίου ) , γεγονός που η εν λόγω εκπομπή απέκρυψε παντελώς. Ερωτάται δε, εάν δεν υπήρξε αγ. Λαύρα, τότε γιατί αυτή η εμμονή με το συγκεκριμένο μοναστήρι και όχι ένα οποιοδήποτε άλλο, εάν υποθέσουμε πως η εκκλησία ήθελε να «υποκλέψει το γέρας της έναρξης του αγώνα» ; και η απάντηση είναι : «γιατί πολύ απλά υπήρξε αγ. Λαύρα την 17 Μαρτίου 1821, ίσως όχι όπως την αναπαριστά ο πίνακας, αλλά υπήρξε, το μαρτυρούν όλα τα έγγραφα του αρχείου αγωνιστών του 1821, η προφορική παράδοση και τα δημοτικά τραγούδια και η πρώτη διακήρυξη του αγώνα από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό».
Με το παρόν ψήφισμα κατακρίνουμε εντόνως την μέχρι σήμερα αντιμετώπιση και στάση των παραγόντων της εκπομπής αναφορικά με την ιστορική έρευνα και αλήθεια, θεωρώντας πως δεν είναι αντικειμενική , αντιθέτως υπάρχει ήδη προειλημμένη απόφαση για συμπεράσματα απαξιώσεως του 1821, αλλά και δύο εκ των βασικών του πυλώνων που ήταν η αγ. Λαύρα και τα Καλαβρυτοχώρια, ζητώντας στο ψήφισμά μας αυτό την έμπρακτη επικουρία του κοινού στη καταγγελία μας.
Πειραιάς, 21 Φεβρουαρίου 2011,
Ο Πρόεδρος
Αθανάσιος Χρονόπουλος
Επ. Γενικός Διευθυντής Υπουργείου Ανάπτυξης.
Επειδή, μία καθόλα φαινομενικά ολοκληρωμένη ,από τεχνικής απόψεως παραγωγή, μπορεί με άλλοθι την «εργαλειακή της» αρτιότητα να παραπλανήσει, οδηγώντας σε αδόκιμες καινοφανείς ατραπούς και συμπεράσματα, ενισχύοντας κάποιες απόψεις που προσπαθούν δήθεν «να ανατρέψουν τα θέσφατα και τους μύθους του 1821» και γενικώς του ελληνικού έθνους, βάζοντας στη θέση τους άλλα μοντέρνα θέσφατα και δημιουργώντας νέους μύθους εν ονόματι της αντικειμενικής ιστορικής αληθείας ( π..χ συνωστισμός στην προβλήτα της Σμύρνης ).
Επειδή, τα θέσφατα και οι μύθοι δεν ανατρέπονται είτε με άλλα νεόκοπα, είτε με αφορισμούς και προειλημμένες αποφάσεις για το που θα μας οδηγήσει η νέα έρευνα και ο αναστοχασμός, ούτε πρέπει ο αντικειμενικός κοινωνικο/ ιστορικός ερευνητής να παραπαίει σε αναχρονισμούς ( δηλ. με σημερινά δεδομένα, να κρίνει το παρελθόν ), αντιθέτως πρέπει να θέτει τον εαυτό του σε μία «μηχανή του χρόνου» και να βλέπει τα γεγονότα με την ματιά των υποκειμένων που μελετά, κάτω από τις κοινωνικές συνθήκες της εκάστοτε εποχής, άλλως πράττει ατοπήματα/ ανομήματα αθέλητα, ή ηθελημένα και εν αγνοία ή εν γνώσει του παραπλανά το κοινό στο οποίο απευθύνεται, με συνέπεια ακόμα και την αλλοίωση των διαχρονικών χαρακτηριστικών του.
Επειδή, τόσο ο Σύλλογος Καλαβρυτινών Πειραιώς «Η ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ», όσο και άλλα ιστορικά σωματεία με πλούσιο αρχειακό υλικό, αγνοήθηκαν παντελώς από τους παράγοντες της εκπομπής εντασσόμενοι προφανώς στους « ακραίους/ γραφικούς αντεπιστήμονες » και ως εκ τούτου «ακυρωμένους» συνομιλητές, παρότι τους προσφέρθηκε η αρωγή μας στα πλαίσια της αντικειμενικότητας και του πλουραλισμού, αλλά δεν το θέλησαν μιάς και απ' ότι ήδη ανεφάνη υπάρχει προειλημμένο συμπέρασμα αποδόμησης των γεγονότων και του χαρακτήρα του 1821, ειδικώς δε της αγ. Λαύρας και των Καλαβρύτων.
Επειδή προς αποκατάσταση της αληθείας αναφορικά με τα γεγονότα της αγ. Λαύρας πρέπει ν' αναφέρουμε ότι: Η 25η Μαρτίου 1821, αν και είχε οριστεί σαν κοινή ημερομηνία της επανάστασης στον Μοριά, δεν ίσχυσε μεν σαν πραγματικό περιστατικό, αφού τα γεγονότα την πρόλαβαν και δη : «άρνηση του Παλαιών Πατρών Γερμανού την 8η Μαρτίου να παρουσιαστεί στον Καϊμακάμη Τριπόλεως (πρώτη επίσημη επαναστατική πράξη), κτύπημα 14 Μαρτίου Αγρίδι, 16-17 Μαρτίου αγ. Λαύρα, γεφύρι αμπήμπαγα, φροξυλιά, χελωνοσπηλιά, Σοπωτό, Αρεόπολις , Καλάβρυτα, Καλαμάτα, Αίγιο, Πάτρα», όμως την 25η Μαρτίου 1821 επιδόθηκαν ψηφίσματα αυτοδιάθεσης στα προξενεία των ξένων δυνάμεων σε Καλαμάτα και Πάτρα συνταχθέντα στην Αγία Λαύρα την 17/3/1821 και αυτό δημοσίευσε η εφημερίδα «le costitutionnel» τον Ιούνιο του 1821 στο Παρίσι. Το 1838 ο Οθων, με πρόταση και την σύμφωνη γνώμη των ζώντων αγωνιστών και της εκκλησίας, όρισε σαν «συγκεντρωτική» ημερομηνία όλων των επιμέρους γεγονότων την 25η Μαρτίου ως εθνική γιορτή ( όπως εξάλλου είχαν κάνει για τις δικές τους εθνικές γιορτές οι αμερικανοί και οι γάλλοι με την 4η και 14η Ιουλίου αντιστοίχως ). Αυτό ενέπνευσε ζωγράφους και ποιητές για ρομαντικές ιστορίες όπως παλαιότερα τον Πούκεβιλ. Ειδικώς όμως στην αγ. Λαύρα πραγματοποιήθηκε δοξολογία την 17η Μαρτίου 1821 ( πανηγυρίζει η μονή στη μνήμη του αγ. Αλεξίου ) , γεγονός που η εν λόγω εκπομπή απέκρυψε παντελώς. Ερωτάται δε, εάν δεν υπήρξε αγ. Λαύρα, τότε γιατί αυτή η εμμονή με το συγκεκριμένο μοναστήρι και όχι ένα οποιοδήποτε άλλο, εάν υποθέσουμε πως η εκκλησία ήθελε να «υποκλέψει το γέρας της έναρξης του αγώνα» ; και η απάντηση είναι : «γιατί πολύ απλά υπήρξε αγ. Λαύρα την 17 Μαρτίου 1821, ίσως όχι όπως την αναπαριστά ο πίνακας, αλλά υπήρξε, το μαρτυρούν όλα τα έγγραφα του αρχείου αγωνιστών του 1821, η προφορική παράδοση και τα δημοτικά τραγούδια και η πρώτη διακήρυξη του αγώνα από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό».
Με το παρόν ψήφισμα κατακρίνουμε εντόνως την μέχρι σήμερα αντιμετώπιση και στάση των παραγόντων της εκπομπής αναφορικά με την ιστορική έρευνα και αλήθεια, θεωρώντας πως δεν είναι αντικειμενική , αντιθέτως υπάρχει ήδη προειλημμένη απόφαση για συμπεράσματα απαξιώσεως του 1821, αλλά και δύο εκ των βασικών του πυλώνων που ήταν η αγ. Λαύρα και τα Καλαβρυτοχώρια, ζητώντας στο ψήφισμά μας αυτό την έμπρακτη επικουρία του κοινού στη καταγγελία μας.
Πειραιάς, 21 Φεβρουαρίου 2011,
Ο Πρόεδρος
Αθανάσιος Χρονόπουλος
Επ. Γενικός Διευθυντής Υπουργείου Ανάπτυξης.
Πηγή : Άγγελος Σακκέτος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΣΤΟ "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ"
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.