1 Φεβ 2014

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια το 2015


Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια το 2015

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια το 2015 Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και τα τεκμήρια το 2015 Αλλάζουν όλα στην φορολογία των αυτοκινήτων από το 2015 με αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας , μείωση του φόρου πολυτελείας των αυτοκινήτων καθώς και στα τεκμήρια διαβίωσης των ΙΧ. Κεντρικά σημεία της εισήγησης που έχει τεθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών για τις αλλαγές στην φορλογία των αυτοκινήτων αποτελούν η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα σε ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης υπολογίζεται στο 5%-10% της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης για ΙΧ ηλικίας έως 10 ετών. Το δημοσιονομικό κλειδί που θα επιτρέψει τις παραπάνω ελαφρύνσεις κρύβεται στο νέο σύστημα προσδιορισμού των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, το οποίο, όπως σημειώνουν συνεργάτες του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη, θα οδηγήσει σε δραστικό περιορισμό του φαινομένου της μαζικής κατάθεσης πινακίδων. Η ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών με αντικείμενο τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ δούλεψε εντατικά για περίπου τρεις μήνες. Αξιολόγησε τα συστήματα φορολόγησης των αυτοκινήτων που εφαρμόζονται στα κράτη-μέλη της ΕΕ αλλά και στην Αμερική και έχει καταλήξει σε δέσμη προτάσεων που θα οδηγήσουν σε μεγάλες ανατροπές. Το ολλανδικό μοντέλο. Αυτό που κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον των μελών της επιτροπής ήταν το λεγόμενο ολλανδικό μοντέλο. Προβλέπει τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας κάθε μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, κάθε αυτοκίνητο εφοδιάζεται με GPS το οποίο καταγράφει και μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Η χρέωση ανά χιλιόμετρο, στο ολλανδικό μοντέλο, είναι 0,03 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στα 10.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται σε 300 ευρώ. Το σύστημα αυτό είχε αποφασιστεί από την ολλανδική κυβέρνηση το 2010, προκειμένου να εφαρμοστεί από το 2012 αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει ενεργοποιηθεί. Οι τότε υπολογισμοί ανέφεραν ότι - με τα δεδομένα της Ολλανδίας - το 59% των κατόχων ΙΧ θα πλήρωνε λιγότερα τέλη, για το 25% των ιδιοκτητών οι επιβαρύνσεις δεν θα μεταβάλλονταν ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 16% θα είχε επιβαρύνσεις. Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα θα ήταν ουδέτερο. Οπως είναι σαφές, σε ένα τέτοιο σύστημα δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος για κατάθεση πινακίδων καθώς τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν με μικρή χρήση του αυτοκινήτου να είναι ελάχιστα. Το μοντέλο αυτό είναι εκείνο που θεωρείται ιδανικό στους κόλπους του υπουργείου Οικονομικών Αναγνωρίζουν όμως αρμόδια στελέχη πως είναι πολύ δύσκολο στην εφαρμογή του και σημειώνουν πως υπάρχουν και εναλλακτικές παρεμφερείς λύσεις. Μία τέτοια, η οποία επίσης έχει τεθεί στο τραπέζι, αφορά το ενδεχόμενο παροχής της δυνατότητας στους φορολογουμένους να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα και επομένως να καταθέτουν πινακίδες κυκλοφορίας επίσης με τον μήνα. Οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμα, αλλά όπως λένε αρμόδιες πηγές «περιμένετε και θα εκπλαγείτε…». Αξίζει να σημειωθεί πως πέρυσι περισσότεροι από 100.000 ιδιοκτήτες προτίμησαν να παρκάρουν μόνιμα τα αυτοκίνητά τους παρά να πληρώσουν τέλη, ασφάλιστρα αλλά και φόρο πολυτελούς διαβίωσης στην περίπτωση ΙΧ άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Μόνο από τέλη κυκλοφορίας, η κατάθεση των 100.000 πινακίδων συνεπάγεται απώλεια εσόδων κοντά στα 35 εκατ. ευρώ. Από το 2009, μάλιστα, οι καταθέσεις πινακίδων προσεγγίζουν τις 750.000.  Οριστική φαίνεται να είναι η απόφαση για κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα κατά την αγορά ακριβών αυτοκινήτων. Κρίνεται πως είναι ίσως ο πιο αποτυχημένος φόρος που επιβλήθηκε τα τελευταία χρόνια. Η διάταξη που προβλέπει την επιβολή φόρου πολυτελείας με συντελεστές από 10% έως και 30% για αυτοκίνητα με τιμή χονδρικής (κατασκευαστή) από 17.000 ευρώ και πάνω ψηφίστηκε το 2010. Τότε, οι εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών ήταν πως θα απέφερε στα κρατικά ταμεία ετήσια έσοδα της τάξης των 100 εκατ. ευρώ (από κοινού με τον φόρο πολυτελείας που είχε επιβληθεί σε ασημικά, έργα τέχνης, δερμάτινα είδη κ.ά.). Πέρυσι, στα ταμεία του Δημοσίου από τον φόρο πολυτελείας εισέρρευσαν μόλις 2 εκατ. ευρώ. «Είναι ένας φόρος σχεδόν αδιάφορος» σημειώνουν αρμόδιες πηγές διευκρινίζοντας πως αφενός τα συνολικά έσοδα είναι αμελητέα, αφετέρου έχει πάψει πια ο φόρος να κάνει ζημιά στην αγορά. Ούτως ή άλλως οι ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων με τιμή χονδρικής πάνω από 17.000 ευρώ μετριούνται πλέον στα δάχτυλα. πηγη:ΤΑΝΕΑ

www.dikaiologitika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΣΤΟ "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ"

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.