Ντροπή στα "αρμόδια" Υπουργεία
Η είδηση «πέρασε στα ψιλά» και ας απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους στην λεγόμενη πραγματική οικονομία.
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, παρέπεμψε στις ελληνικές καλένδες το θέμα της προαιρετικής αναγραφής στα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, της προέλευσής τους. Το σχετικό νομοθέτημα περιλάμβανε και σχετική αναγραφή «Ελληνικό Προϊόν» (το λεγόμενο Μade in Greece) και λογότυπο που πιθανόν να περιελάμβανε την Ελληνική Σημαία. Πρόκειται για μία κίνηση ουσίας για την τόνωση του ελληνικού bradding στις εξαγωγικές ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και ενίσχυσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων προς τα ελληνικά προϊόντα, καθώς η οικονομική κρίση σύμφωνα με στατιστικές έρευνες έχει επιφέρει στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα εν Ελλάδι παραγόμενα προϊόντα. Αυτό έχει θετικές συνέπειες για μία σειρά από τρόφιμα, αναψυκτικά, ποτά, ζύθο κλπ, ενώ και οι ίδιες οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα επιχειρούν διαφημιστικά να τονώσουν τη σχέση με Έλληνες παραγωγούς για παράδειγμα προκειμένου να μη χάσουν καταναλωτές. Επισήμως η αδράνεια του υπουργείου οφείλεται στη γραφειοκρατία και στο γεγονός ότι δεν κατέστη δυνατό για μία νομοθετική πράξη που ήταν έτοιμη από πέρυσι τον Απρίλιο να τεθούν οι υπογραφές από τους συναρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης, Τουρισμού και Πολιτισμού (τριϋπουργική απόφαση).
Ανεπισήμως έχουμε κάθε δικαίωμα να υποθέσουμε ότι η γραφειοκρατία και η χαρακτηριστική αδράνεια ενός υπουργού ο οποίος εγκαλούσε τον προκάτοχό του κ. Χρυσοχοϊδη για καθυστέρηση στην προώθηση του σχετικού θέματος, μπορεί να υποκρύπτει πιέσεις από οικονομικά συμφέροντα ευρωπαϊκών και όχι μόνον πολυεθνικών.
Ζημιωμένοι από αυτή την αδράνεια βγαίνουν οι Έλληνες παραγωγοί και μεταποιητές, το ελληνικό τουριστικό προϊόν που θα έπαιρνε προστιθέμενη αξία και εντέλει η εθνική οικονομία.
Σε μία περίοδο που η χώρα ταλανίζεται από τη διάλυση της παραγωγικής της βάσης με 1,5 εκατομμύρια ανέργους δεν δικαιολογείται καμία αδράνεια και καμία ενδοτικότητα σε πιθανές πιέσεις Ευρωπαίων εταίρων. Σε άρθρο μας στις 12/5 του 2010 με τίτλο «Σήμανση Made in Greece για τα ελληνικά προϊόντα», προτρέπαμε την ελληνική πολιτεία να αναλάβει πρωτοβουλία παρόμοια με εκείνη που ανέλαβε ο τότε πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί. Συγκεκριμένα αναφέραμε τότε μεταξύ άλλων:
«Τον δρόμο για την προστασία της παραγωγικής βάσης της χώρας μας δείχνει για μία ακόμη φορά ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί ο οποίος ανέλαβε πρωτοβουλία να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των 7 μεγαλυτέρων SUPER MARKET της Γαλλίας καθώς και με τις ενώσεις καταναλωτών και τους μεγάλους συνεταιρισμούς της χώρας και να τους ζητήσει να αναγράφονται στα προϊόντα που προέρχονται σε ποσοστό πάνω από 50% από γαλλικές πρώτες ύλες, η επισήμανση Made in France…»
Και καταλήγαμε:
«Η πρόκληση για να αρχίσει πάλι η παραγωγική μηχανή της χώρας, που είχε αδρανοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, να κινείται και να συνεισφέρει στην παραγωγή πραγματικού πλούτου είναι μεγάλη. Ήδη εθελοντικές οργανώσεις και κινήσεις πολιτών αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση της προώθησης του συνθήματος «φθηνό και ελληνικό». Έτσι θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί και η εθνική οικονομία στα νέα δεδομένα και να καταστεί από έντονα μεταπρατική και πάλι παραγωγική.. Για τις μικρού και μεσαίου μεγέθους ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων η επιλογή της αναγραφής «Μade in Greece» είναι μονόδρομος για την επιβίωσή τους, με δεδομένο ότι οι διεθνείς ανταγωνιστές τους που χρησιμοποιούν εισαγόμενες πρώτες ύλες δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση»…
Σκεφτείτε ότι αυτά τα λέγαμε τρία χρόνια πριν όταν υπογραφόταν το πρώτο μνημόνιο της χώρας και η ανεργία δεν υπερέβαινε το 15%... Τώρα ποιος επωφελείται πέρα από τις πολυεθνικές, από την γραφειοκρατία ή την απουσία πολιτικής βούλησης των συναρμόδιων ελληνικών υπουργείων ώστε να μην υπάρχει η αναγραφή της ελληνικής προέλευσης των προϊόντων; Μα φυσικά οι κάθε λογής έμποροι και εισαγωγείς που «βαφτίζουν» εισαγόμενα προϊόντα ως ελληνικά και στερούν τη δυνατότητα από τους Έλληνες καταναλωτές να στηρίξουν ελληνικές επιχειρήσεις και παραγωγούς άρα και θέσεις εργασίας…
Έτσι οι καταναλωτές θα συνεχίζουν να τρώνε χωρίς να το γνωρίζουν λεμόνια από το Μαρόκο, ελιές (!) από την Τουρκία, γιαούρτι από την Ολλανδία και πατάτες από την Αίγυπτο θεωρώντας μάλιστα ότι έτσι στηρίζουν ελληνικές θέσεις εργασίας. Η ζημιά για την εθνική οικονομία; Ανυπολόγιστη… θα υπάρξει βέβαια ως συνήθως μετά από μερικά χρόνια η συνήθης ανάληψη πολιτικών ευθυνών!
[Πηγή Το Βήμα]
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, παρέπεμψε στις ελληνικές καλένδες το θέμα της προαιρετικής αναγραφής στα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, της προέλευσής τους. Το σχετικό νομοθέτημα περιλάμβανε και σχετική αναγραφή «Ελληνικό Προϊόν» (το λεγόμενο Μade in Greece) και λογότυπο που πιθανόν να περιελάμβανε την Ελληνική Σημαία. Πρόκειται για μία κίνηση ουσίας για την τόνωση του ελληνικού bradding στις εξαγωγικές ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και ενίσχυσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων προς τα ελληνικά προϊόντα, καθώς η οικονομική κρίση σύμφωνα με στατιστικές έρευνες έχει επιφέρει στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα εν Ελλάδι παραγόμενα προϊόντα. Αυτό έχει θετικές συνέπειες για μία σειρά από τρόφιμα, αναψυκτικά, ποτά, ζύθο κλπ, ενώ και οι ίδιες οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα επιχειρούν διαφημιστικά να τονώσουν τη σχέση με Έλληνες παραγωγούς για παράδειγμα προκειμένου να μη χάσουν καταναλωτές. Επισήμως η αδράνεια του υπουργείου οφείλεται στη γραφειοκρατία και στο γεγονός ότι δεν κατέστη δυνατό για μία νομοθετική πράξη που ήταν έτοιμη από πέρυσι τον Απρίλιο να τεθούν οι υπογραφές από τους συναρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης, Τουρισμού και Πολιτισμού (τριϋπουργική απόφαση).
Ανεπισήμως έχουμε κάθε δικαίωμα να υποθέσουμε ότι η γραφειοκρατία και η χαρακτηριστική αδράνεια ενός υπουργού ο οποίος εγκαλούσε τον προκάτοχό του κ. Χρυσοχοϊδη για καθυστέρηση στην προώθηση του σχετικού θέματος, μπορεί να υποκρύπτει πιέσεις από οικονομικά συμφέροντα ευρωπαϊκών και όχι μόνον πολυεθνικών.
Ζημιωμένοι από αυτή την αδράνεια βγαίνουν οι Έλληνες παραγωγοί και μεταποιητές, το ελληνικό τουριστικό προϊόν που θα έπαιρνε προστιθέμενη αξία και εντέλει η εθνική οικονομία.
Σε μία περίοδο που η χώρα ταλανίζεται από τη διάλυση της παραγωγικής της βάσης με 1,5 εκατομμύρια ανέργους δεν δικαιολογείται καμία αδράνεια και καμία ενδοτικότητα σε πιθανές πιέσεις Ευρωπαίων εταίρων. Σε άρθρο μας στις 12/5 του 2010 με τίτλο «Σήμανση Made in Greece για τα ελληνικά προϊόντα», προτρέπαμε την ελληνική πολιτεία να αναλάβει πρωτοβουλία παρόμοια με εκείνη που ανέλαβε ο τότε πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί. Συγκεκριμένα αναφέραμε τότε μεταξύ άλλων:
«Τον δρόμο για την προστασία της παραγωγικής βάσης της χώρας μας δείχνει για μία ακόμη φορά ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί ο οποίος ανέλαβε πρωτοβουλία να συναντηθεί με τους εκπροσώπους των 7 μεγαλυτέρων SUPER MARKET της Γαλλίας καθώς και με τις ενώσεις καταναλωτών και τους μεγάλους συνεταιρισμούς της χώρας και να τους ζητήσει να αναγράφονται στα προϊόντα που προέρχονται σε ποσοστό πάνω από 50% από γαλλικές πρώτες ύλες, η επισήμανση Made in France…»
Και καταλήγαμε:
«Η πρόκληση για να αρχίσει πάλι η παραγωγική μηχανή της χώρας, που είχε αδρανοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, να κινείται και να συνεισφέρει στην παραγωγή πραγματικού πλούτου είναι μεγάλη. Ήδη εθελοντικές οργανώσεις και κινήσεις πολιτών αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση της προώθησης του συνθήματος «φθηνό και ελληνικό». Έτσι θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί και η εθνική οικονομία στα νέα δεδομένα και να καταστεί από έντονα μεταπρατική και πάλι παραγωγική.. Για τις μικρού και μεσαίου μεγέθους ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων η επιλογή της αναγραφής «Μade in Greece» είναι μονόδρομος για την επιβίωσή τους, με δεδομένο ότι οι διεθνείς ανταγωνιστές τους που χρησιμοποιούν εισαγόμενες πρώτες ύλες δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε αυτή την πρόκληση»…
Σκεφτείτε ότι αυτά τα λέγαμε τρία χρόνια πριν όταν υπογραφόταν το πρώτο μνημόνιο της χώρας και η ανεργία δεν υπερέβαινε το 15%... Τώρα ποιος επωφελείται πέρα από τις πολυεθνικές, από την γραφειοκρατία ή την απουσία πολιτικής βούλησης των συναρμόδιων ελληνικών υπουργείων ώστε να μην υπάρχει η αναγραφή της ελληνικής προέλευσης των προϊόντων; Μα φυσικά οι κάθε λογής έμποροι και εισαγωγείς που «βαφτίζουν» εισαγόμενα προϊόντα ως ελληνικά και στερούν τη δυνατότητα από τους Έλληνες καταναλωτές να στηρίξουν ελληνικές επιχειρήσεις και παραγωγούς άρα και θέσεις εργασίας…
Έτσι οι καταναλωτές θα συνεχίζουν να τρώνε χωρίς να το γνωρίζουν λεμόνια από το Μαρόκο, ελιές (!) από την Τουρκία, γιαούρτι από την Ολλανδία και πατάτες από την Αίγυπτο θεωρώντας μάλιστα ότι έτσι στηρίζουν ελληνικές θέσεις εργασίας. Η ζημιά για την εθνική οικονομία; Ανυπολόγιστη… θα υπάρξει βέβαια ως συνήθως μετά από μερικά χρόνια η συνήθης ανάληψη πολιτικών ευθυνών!
[Πηγή Το Βήμα]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΣΤΟ "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ"
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.