Φόροι
και τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων
αλλάζουν όλα το 2014 Αλλάζουν το 2014 οι
φόροι των αυτοκινήτων όπου αναμένεται
ότι θα υπολογίζονται με βάση την λιανική
αξία τους και όχι με τα κυβικά τους αλλά
επίσης υπάρχουν σκέψεις στο οικονομικό
επιτελείο να αλλάξουν και τα τέλη
κυκλοφορίας.
Στα
τέλη Σεπτεμβρίου 2013 θα παραδοθεί στο
υπουργείο Οικονομικών πόρισμα ειδικής
επιτροπής, το οποίο θα προτείνει τρόπους
μετάβασης από το σύστημα φορολόγησης
των ΙΧ με βάση τον κυβισμό, στο σύστημα
φορολόγησης με βάση την αξία. Τέλη
κυκλοφορίας 2014 Σύμφωνα με έγγραφο που
αποκαλύπτει το dikaiologitika.gr τον Μάιο ο
υφυπουργός Οικονομικών κ.Μαυραγάνης
είχε ζητήσει με έγγραφο του εάν είναι
εφικτό τα τέλη κυκλοφορίας να υπολογίζονται
βάσει του μήνες κυκλοφορίας του
αυτοκινήτου μέσα στο έτος αλλά η Γενική
Γραμματεία Εσόδων είχε απορρίψει το
ενδεχόμενο αυτό λόγω της επιπρόσθετης
γραφειοκρατίας που θα προκαλούσε το
μέτρο αλλά και τα μειωμένα έσοδα που θα
έφταναν τελικά στο δημόσιο ταμείο.
Ακολουθεί η απάντηση της ΓΓΔΕ για το
θέμα των τελών κυκλοφορίας : Με τις
διατάξεις που ισχύουν ορίζεται, μεταξύ
άλλων, ότι τα τέλη κυκλοφορίας των
αυτοκινήτων οχημάτων που ταξινομούνται
στην Ελλάδα είναι ετήσια και αδιαίρετα
και οφείλονται για ολόκληρο το έτος
ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα
κυκλοφορίας εντός του έτους. Ενδεχόμενη
υιοθέτηση της πρότασης για χρέωση των
τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες
κυκλοφορίας του κάθε οχήματος, θα είχε
ως συνέπεια το σύστημα είσπραξης των
τελών κυκλοφορίας να γίνει περίπλοκο
και δαπανηρό, με τελικό αποτέλεσμα την
επαναφορά χρονοβόρων και γραφειοκρατικών
διαδικασιών οι οποίες αποτελούν τροχοπέδη
στην είσπραξη των εσόδων του Ελληνικού
Δημοσίου. Φορολόγηση βάσει την λιανικής
αξίας απο το 2014 Όσο αφορά την φορολόγηση
των αυτοκινήτων βάσει της λιανικής
αξίας το υπουργείο Οικονομικών
προσανατολίζεται στην φορολόγηση
της λιανικής αξίας και όχι βάσει της
εργοστασιακής αξίας. Αυτό διότι κάποιες
εισαγωγικές εταιρείες έχουν την
δυνατότητα να διαμορφώνουν ανάλογα με
τις φορολογικές περιστάσεις τις
εργοστασιακές αξίες των μοντέλων τους,
με αποτέλεσμα να μην καταβάλλουν τους
φόρους που πρέπει και να αυξάνουν
περαιτέρω τα ήδη υψηλά περιθώρια κέρδους
τους. Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
φορολογούνται βάσει της αξίας του
τιμολογίου που προσκομίζει ο έμπορος,
ενώ η αξία τους μειώνεται ανάλογα με τα
έτη που έχουν κυκλοφορήσει σε κάποιο
άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ. Σύμφωνα με το
επικρατέστερο σενάριο, από το 2014 η
φορολόγηση των καινούριων αλλά και
εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
θα απορρέει από την αξία λιανικής πώλησης
του κάθε μοντέλου που θα δηλώνει ο
εισαγωγέας στο Τελωνείο με διατήρηση
ωστόσο των συντελεστών που κυμαίνονται
από 5% έως 50%. Το τέλος ταξινόμησης στα
εισαγόμενα μεταχειρισμένα θα υπολογίζεται
με βάση την αξία λιανικής πώλησης , συν
την μείωση της τιμής τους λόγω
παλαιότητας.
www.dikaiologitika.gr
www.dikaiologitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΣΤΟ "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ"
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.