15 Ιουλ 2013

Στροφή στα «φθηνά» προϊόντα

15/07/2013

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας... ...
Στροφή στα «φθηνά» προϊόντα
Την στιγμή που η κατανάλωση βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση ακόμη και σε ότι αφορά τα τρόφιμα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη, καθώς είναι 45% φθηνότερα σε σχέση με τα «επώνυμα». Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη της ICAPτο 2012, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5% ενώ τα τελευταία χρόνια ενώ τα τελευταία χρόνια, εδραιώνονται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση του καταναλωτή ως εφάμιλλα των «επωνύμων» για την ποιότητα και τη συσκευασία τους. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι  στην ίδια μελέτη αναφέρεται ότι η αξία των συνολικών πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 11% την περίοδο από το 2007 έως το 2011.
Η αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και οι συνθήκες αβεβαιότητας που επικρατούν στην ελληνική οικονομία, οδήγησαν σημαντική μερίδα καταναλωτών στο να προβούν, μεταξύ άλλων, και στη μείωση της αξίας του «καλαθιού αγορών
Όπως προκύπτει από μελέτης του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών το 2012 το 100% των καταναλωτών αγόρασαν κάποιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας.
Παράλληλα 6 στους 10 καταναλωτές αγόρασαν πέρυσι περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με το παρελθόν, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της IRI τα ελληνικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι κατά μέσο όρο φθηνότερα κατά 45% από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα. Τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση φαίνονται να προσφέρουν τα προϊόντα στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και οικιακής καθαριότητας φθάνοντας το 50%. Αντίστοιχα αποτελέσματα προκύπτουν και από το παρατηρητήριο τιμών e-prices της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Παρόλα αυτά, το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά είναι αρκετά μικρό και έφτασε το 2012 το 16% σε αξία των συνολικών αγορών, όταν σύμφωνα με στοιχεία της IRI ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει το 37% το 2012. Χαρακτηριστικά, στο
Ηνωμένο Βασίλειο το μερίδιο αγοράς είναι λίγο πάνω από 50%, στην Ισπανία 42%, στη Γερμανία 35% και στη Γαλλία 30%. Η τάση στην Ελλάδα είναι αυξητική με την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να αυξάνεται με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 5% τα τελευταία 3 χρόνια, αλλά υπάρχει ακόμα σημαντικός δρόμος προσαρμογής στους Ευρωπαϊκούς μέσους όρους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΑΣ ΕΔΩ ΑΛΛΑ ΣΤΟ "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ"

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.